Veronica Prodan, actriță din rolul Prințesei Ana din ”Frozen – Regatul Înghețat”, o promisiune respectată

veronica_prodan_printesa_ana_foto_2Aseară, a fost la Sala Palatului, spectacolul ”Frozen – regatul Înghețat”. Sala plină, emoții și aplauze la sfîrșit. Pentru că am semnat scenariul la adaptarea după desenul animat, adaptat la rîndul lui după povestea ”Crăiasa Zăpezii”, a lui Hans Christian Andersen, anunț din start că voi fi subiectivă și că voi scrie doar despre punctele tari ale acestui spectacol.

După o regie semnată de Bogdan Caragea, într-o producție Theater du Soleil, ai cărui producători Ion și Elena Nicolau au reușit să umple Sala Palatului din București, spectacolul Frozen, varianta românească a venit cu multe așteptări și multe pretenții.

Am remarcat jocul actorilor (unii aflați la primul lor rol, ca de pildă Veronica Prodan, actrița din rolul prințesei Ana). Este din Chișinău, are numai 20 ani, o voce uimitoare, un accent moldovenesc care a dat bine și niște ochi albaștri de porțelan care te cuceresc imediat. De fapt, a fost personajul care a încălzit scena în toate aparițiile ei, cu o grație înnăscută și cu un joc natural, dublat de o bună cunoaștere a poveștii animate.

Un personaj (poate cel mai iubit de copii) a fost cel al lui Olaf, jucat de actorul Viorel Ionescu, absolvent al UNATC ”I.L. Caragiale”, București, cu o vastă experiență în teatru și spectacolele pentru copii. Se află pe scenă încă de la 6 ani și deși acum, în Frozen, nu i-am văzut chipul, i-am admirat interpretarea. De fapt, la sfîrșit, cînd copiii au urcat pe scenă, l-au înconjurat și aproape că nu au mai vrut să-l lase să plece acasă, în lumea poveștilor lui (reale sau interpretate).

frozen_02O interpretare bună a avut-o și Ovidiu Usvat în rolul lui Kristoff (tăietorul de lemne care se îndrăgostește de prințesa Ana), tot absolvent de actorie, la clasa Margaretei Pogonat. Foarte simpatici au fost și actorii care au interpretat perechea Nepotul-trol și Bunicul-trol și care au stîrnit hohote de rîs.

Poate la reprezentația următoare vedem o Elsa mai puțin isterică și o legătură mai bună între actori, replici învățate, un final mai bine pregătit și dansuri mai multe, cu un sincron mai bun.

 

Punctele tari ale acestui spectacol au fost vocile actorilor, de altfel, încă de la preselecții a fost criteriul de bază al alegerii. S-a cîntat live și s-a cîntat extraordinar de bine pe o muzică de nota 200, compusă special pentru acest spectacol de Nicolae Caragia, un artist-interpret și compozitor cu o vastă experiență în domeniu. Amintesc doar că între 1982 – 1983 a fost director muzical al Festivalului Internațional  “Melodiile prietenilor” din Moscova, concomitent cu activitatea desfăşurată în cadrul trupei “Orizont” unde i-a acompaniat pe Dan Spătaru, Păunița Ionescu, s.a. Atunci a compus o mare parte a repertoriului trupei, melodii devenite șlagăre, care se cînta și astăzi în Rusia, a sustinut mii de concerte în țările fostei URSS, dar și în Europa, Asia, Africa, a colaborat şi a acompaniat pe scenele lumii, artişti de mare valoare internaţională ai acelor vremuri precum Mireille Mathieu, Alla Pugaciova, Karell Gott.

Bogdan Caragea, regizorul care a semnat această producție, este Doctorand UNATC, secția Teatru, este colaborator permanent al SRR (Societatea Română de Radiodifuziune) în spectacole de teatru radiofonic, emisiuni de divertisment, spectacole de muzică și poezie și fost protagonistul mai multor roluri de succes la Teatrul Naţional de Operetă “Ion Dacian” din București, dintre care amintim doar YANCZI în ”Victoria şi al ei husar”, de Paul Abraham, regia N. Ciubuc, JUPÂN în ”Contesa Maritza” de Emmerich Kalman, HEBRO în ”Fântâna Blanduziei” de C. Trăilescu, GUSTAV în ”Ţara Surâsului” de Fr. Lehar, CORNELIUS în Hello Dolly de Herman, ”IOJI” în Voievodul Ţiganilor de J. Strauss, SIGISMUND în ”Calul Bălan” de Ralph Benatzky, HUBERT în Suzana de Jean Gilbert, LEUL în Micuţa Dorothy de Silvia Cherim şi Marius Ţeicu și multe, multe alte roluri iubite și aplaudate de public.

A semnat regia spectacolelor ”Omul, bestia si virtutea” de Luigi Pirandello (Teatrul de Stat Constanța, 2011), ”Bună seara domnul Wilde” de E. Mirea şi H. Mălineanu (Teatrul Naţional Constanţa, 2005), ”Papagaliţa şi curcanul” de E. Labiche și Surprize la Excelsior (teatrul din Sfântu Gheorghe, 1999)

Următoarea reprezentație va avea loc la Cluj, pe data de 22 octombrie. Să sperăm că povestea va merge tot mai departe, cu succes la public și succes de casă.

Zully Mustafa

După ce am lucrat în presă mai bine de 20 ani, dar și ca profesor timp de 7 ani, m-am dedicat din 2007 exclusiv scrisului și călătoriilor. Am scris cărți pentru copii, am avut rubrici în revistele FHM, Unica, Femeia și Playboy. Primul roman, “Strugurii s-au copt în lipsa ei”, s-a epuizat în două luni și jumătate de la lansare. Au urmat romanele “Nopți orientale” și ”Al treilea călător”. Plus altele pentru copii. De 8 ani locuiesc în Medgidia cu familia, călătoresc des, traduc pentru Pro Tv filme turcești și-mi pregătesc următoarele romane. Din cînd în cînd, mai scriu și pe aici.

De asemenea, ai putea dori...

Comentează :