Laguna Beach, paradisul albastru

Laguna Beach din California a fost visul meu suprem în vara în care pe postul de televiziune MTV a rulat primul sezon din reality show-ul omonim. Nu, nu eram încântată de tinereii bogați ai show-ului, gelați (era să spun gealați) care-și etalau mașinile tăticilor sau pipițe ce se întrebau un întreg episod cu ce culoare să-și vopsească unghiile (să nu credeți că numai în România există așa ceva). Mă atrăgea însă acea senzație de mister care răzbătea din imaginile locului, imagini sporadice, ce-i drept, bruiate continuu de penuria de bikini, abdomene plate si pectorali. Și cum în anul acela înca experimentam, după foarte mulți ani, statutul de “single girl”, nu mi-a fost greu să mă hotăresc ce să împachetez și în ce cursa aeriană să-mi rezerv un bilet de avion. Și uite așa, urma să ajung într-un alt oras de pe lista mea personala cu “locuri de vizitat înainte să mor”.

Tura obligatorie prin muzee și galerii de artă

Ceea ce am găsit când am ajuns acolo a depășit așteptările mele. Soarele, vremea superbă, o plaja ruptă din cărțile poștale, toate îmi erau puse la picioare ca un balsam, leac pentru singurătatea care îmi bântuia atunci inima. Îmi găsisem propriul paradis, aici, pe pământ, situat între Los Angeles și San Diego.

Și pentru că nu știam pe nimeni în acel oraș, singura alternativă a fost sa-l descopăr singură. N-am ajuns direct pe plajă pentru că, îmi amintesc, ceea ce m-a izbit foarte puternic, din prima secundă, a fost suflul artistic al orașului. Am vizitat galerii de artă și am fost impresionată de frumusețea tuturor lucrărilor prezentate. Curiozitatea și dragostea pentru artă mi-au purtat pașii spre Laguna Playhouse, cel mai vechi teatru de pe Coasta de Vest, așezământ care oferă sesiuni de divertisment, cu regularitate, într-o atmosferă intimă.
Un funcționar al unei gherete de “orientări turistice” mi-a sugerat să vizitez Muzeul de Artă, Pacific Marine Mammal Center și Heisler Park. Muzeul de Artă cu vitrinele-i care îți opresc respirația, expoziții și cea mai mare colecție permanentă a lucrărilor artiștilor din California, merită văzut măcar pentru ineditul celor expuse. Pacific Marine Mammal Center este un centru de salvare al mamiferelor marine situat în Laguna Canyon. Acesta oferă un interesant mod de a viziona aceste mamifere ”up close and personal”, atât de aproape că parcă respiri în același ritm cu ele. Ca o iubitoare de animale ce sunt, am fost fericită să aflu că, după reabilitare, animalele sănătoase din acest centru sunt eliberate înapoi în habitatul lor natural.

Beach shopping

În următoarele zile am lenevit și m-am relaxat pe plajă, urmărind oamenii și capturând în suflet, ca pe un film prețios, frumusetea uimitoare a coastei Lagunei. Moliciunea nisipului, oamenii prietenoși din zonă, precum și apusurile de soare superbe mi-au vindecat spiritul, la propriu. În fiecare seară am luat cina într-un alt restaurant; toate erau confortabile și elegante, oferind locuri pe terase în aer liber cu vederi magnifice. Magazinele vizitate mi-au oferit tot ce se putea oferi în moda de ultimă oră. Se gasea acolo câte ceva pentru fiecare buzunar. Ca să nu mai spun că suveniruri se vindeau peste tot, asta daca voiai să iei cu tine, înapoi, acasă, o bucată de rai…

Murder on the dance floor

Albastrul de cristal al oceanului m-a trezit total la viață. Numai bine să experimentez și viatța de noapte a orașului, deși nu mă atrăgea foarte tare ideea de a fi văzută singură și luată, cum se întâmplă de obicei prin stațiuni, drept “o pradă ușoară”. Nimic mai fals. Laguna Dance Festival și dansatorii săi m-au făcut să mă simt vie și cu foc aprig în inimă. Mi-am lăsat tălpile pantofilor să zburde și am dansat o noapte întreagă alături de alți tineri. Alte câteva vizite prin cluburile en-vogue și în cele care ofereau spectacole de jazz, blues și rock, sub același acoperiș, mi-au turnat adrenalina în venele cam vlăguite de recentele întâmplări din viața personală.

Mângâieri profesioniste…

Ultimele zile de vacanță au fost păstrate pentru scăldatul în soare, pe plajă, urmat de relaxare pură la Spa Montage. “Montage”-ul este o facilitate de câteva stele bune, condusă de niște profesioniști desăvârșiți care oferă o gamă largă de metode de relaxare, iar trucurile lor de “alintare” mi-au topit orice urmă de stress. Am mai avut timp, de asemenea, să mă opresc și la Laguna Canyon Winery, un loc interesant ce te face să apreciezi vinul chiar dacă nu îl bei în mod expres. Mă rog, aici a trebuit să ajung și pentru că șeful meu mă amenințase, mai în gluma, mai în serios, că mă concediază dacă nu îi aduc un astfel de suvenir spirtos.

… dansul balenelor si flori pentru corason…

Ultima mea zi în Laguna Beach a fost dedicată pentru Dana Wharf. Nu, nu mi-am făcut nici o prietenă pe-acolo, majoritatea tinerelor cu care am interactionat cât de cât aveau nasul cu mult peste altitudinile respectabile. Dana Wharf era cel mai bun loc care oferea croaziere mai scurte sau mai lungi (in functie de buzunar), dar relaxante și stropite din belșug cu muzică și voie bună, plus… Whale Watching. Contemplarea balenelor m-a încântat la maxim. Despre aceasta oază se vorbea în oraș numai la superlativ, și atunci am înțeles de ce.

Înainte de a pleca din Laguna Beach, mi-am mai punctat un obiectiv: Hortense Miller Garden – o grădină cu peste 1500 de specii de plante și un paradis floral pentru orice iubitor de istorie naturală și horticultură.

Am părăsit cu părere de rău golfulețele, canioanele maiestuoase și plaja cu nisip moale. La plecare, m-am simțit oarecum melancolică, dar fericită sa fi experimentat acel colț de rai care nu numai că îmi vindecase simțurile, dar imi hrănise sufletul, chiar și în acel scurt timp, cu vise noi, artă și inspirație pură. Răsfoind pozele acestei vacanțe acum nu pot să mai adaug decât… ”Mulțumesc, Laguna Beach. Ai fost unul dintre visele mele egoiste, dar frumoase, devenite realitate!”

foto de Roxana STURZU

🙂 Mala Hierba recomandă :

De asemenea, ai putea dori...

1 răspuns

1. Ebin spune:

Sunt in aceeasi staituie ca si tine. Blocada antihorminala chimica (BAC pe limbajul medical) cu Casodex si Diphereline sau Zoladex are in exclusivitate rolul de a inhiba toate categoriile de hormoni lega’i de functia sexuala, reproductiva. Ei, una dintre recomandarile sucului de Noni este si aceea de a stimula functia sexuala (sustin cei ce-l promoveaza). Daca este asa atunci noi nu-l putem folosi.Eu am facut azi o comanda si am anulat-o. Nu am curaj sa fac sa se bata cap in cap Casodex cu suc de Noni. El are fara indoiala niste proprietati dar in cancerele confirmate (diagnosticate) . greu de spus. Si daca deschizi pagini de net cu NONI vei observa ca insista pe Ori celula precanceroasa nu este egal cu celula canceroasa. Daca mai afli ceva scrie aici. Eu nu am curaj sa-mi intreb medicul. Sigur va spune nu si nici macar nu va incerca sa argumenteze.